söndag 31 oktober 2010

Nya möjligheter

Igår var det filmkväll hos Ella. Alltid kul att ha en ursäkt att spöka ut sig lite, sen vet jag inte hur lyckat det är egentligen när man tänker att man ska klä ut sig till dragqueen men när man tittar sig i spegeln ser man mest ut som sig själv när man var 17-18. Men men. Det är väl också en utklädnad?

Att den "bästa" filmen igår var 30 days of night säger kanske ganska mycket om filmutbudet i övrigt. Fast jag och Ella har ju å andra sidan en historia av att alltid hitta de sämsta filmerna genom tiderna. Eller så är det helt enkelt så att det finns så få bra skräckfilmer att vi har sett dem redan och att det bara är skitfilmerna kvar. Glömde iofs kvällens filmhöjdpunkt: Valerie and her week of wonders. En tjeckisk film från 1970. Den var fantastisk på alla sätt och vis. Lite fiskhångel förgyller alltid en tråkig kväll. Dessutom är det få saker som är lika bra som dåliga översättningar i undertexterna. "POLECAT!!" Se filmen så förstår ni vad jag menar.

Annars så är klockan omställd nu, förhoppningsvis betyder det att jag går mot ljusare tider och kan kravla mig ur det här svarta hålet jag befunnit mig i de senaste dagarna. På något sätt fungerar jag så mycket bättre i vintertid än sommartid. Det är så fantastiskt skönt att ta en ordentlig sovmorgon och ändå inse att klockan "bara" är halv nio. Fantabulous! Dessutom kommer maken min hem idag, han åkte iväg igår. Det är det absolut bästa med att ha en upptagen make, att det alltid är så underbart när han kommer hem igen. Då blir det en eftermiddag/kväll i soffan tittandes på serier. Det är kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar