fredag 22 oktober 2010

Ännu en dag

Igår var det medlemsmöte, å ena sidan är det kul att sitta ner och prata med medlemmarna, å andra sidan blir man varje gång påmind om hur få som bryr sig. Kul att bli testad i talesättet "Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar". Jag är tveksam. Vissa frågor var i klass med - Hur skulle SEKO ställa sig till att rymdvarelser attackerade Sverige? Kanske inte riktigt så extremt men när man lyckas måla upp helt osannolika scenarier och frågar hur vi skulle ställa oss till det blev det lite frustrerande, tur att diskussionen dog ut efter endast 45 minuter. *SUCK* Ibland undrar man ju. Men som sagt, kul att träffa medlemmarna.
Igår fick jag ju även ett samtal till en anställningsintervju, wish me luck! Önskar ju fortfarande att jag kunde få det där jobbcoachjobbet men man måste hålla alla dörrar öppna.

Idag spenderade jag dagen i min morgonrock till klockan 15. Kändes sweet. Gick raka vägen från sängen till soffan och kollade ikapp på serien The Event. Tias hade sett de avsnitten igår. The Event är vår nya serie i skaran. För er som inte vet så är jag och Tias beroende av serier, vi följer en hel del, 15-20 st totalt skulle jag tro.

Annars har jag för första gången typ sedan jag gifte mig tagit av mig mina ringar, den jävla kylan har hittat ett nytt ställe att ge mig eksem. Jag känner mig mycket missnöjd, men snart har nog hydrokortisonet verkat och då blir jag en ärbar kvinna igen. På tal om ärbar har jag också fixat blankett och allt till mitt utträde ur svenska kyrkan. Varför vara med i en religion man inte tror på? Tänkte posta det på väg till jobbet, eller i helgen. Posten kommer väl ändå att komma fram på måndag. Sen blir det till att söka inträde till nästa samfund. Man ska följa sitt hjärta... och sin hjärna. Någonstans är religionen viktig för mig, men det känns fel att tillhöra fel religion.

Snart kommer Ella på kaffebesök och jag tänkte passa på att få i mig några rödbetsgnocchisar med smält smör. Mat kan vara det absolut bästa som finns. Sen ska jag jobba natt och måste komma ihåg att ta på mig leggings under byxorna och mössan är redan frampackad. Hoppas också att vinterskorna inte innehåller metall, men det gör de säkert.

1 kommentar:

  1. UFOn i all ära men....jaadu, mycket kul du får vara med om hörru :)
    Jag blir nyfiken på vad du tänkt välja för samfund. Jag tror faktiskt på Buddhismen...är det så?
    Ha en fin kväll framför nån serie :)
    Kram Towe
    http://towans.blogg.se

    SvaraRadera